strona główna
mapa strony

Sukcesy

Ankieta

Jak wypadła impreza integracyjna

  • Oby do następnej
  • Bawiłem/am się przednio
  • Kiełbasa była znakomita
  • Było sztywno
  • Troche przedawkowałem/am

Subskrypcja

Podaj swój adres e-mail

Media o Nas

2008-11-06

Ty też możesz zostać Św. Mikołajem

Już kolejny raz studenci z koła naukowego MFN włączyli się w akcję "szlachetna paczka". Wywiad oraz zdjęcia ukazały się w Nowinach.
2008-04-03

Akcje MFNu w Aktualnościach TVP3

Szalony Happening oraz akcja zmiany nazw ulic w dniu 1 kwietnia przykuły uwagę telewizji.
2008-04-03

Kampania na rzecz uśmiechu :) SUPER NOWOśCI

Nasz szalony happening :)
2008-04-03

Uśmiechnięty happening :) GAZETA WYBORCZA

Tak o NAS uśmiechniętych i szalonych Wariatach napisano...:)
2008-03-17

RZESZOWSKA GAZETA STUDENCKA o Seminarium

Relacja z Seminarium została opublikowana w Rzeszowskiej Gazecie Studenckiej - zapraszamy do zapoznania się z artykułem :)

MFNowcy w czołówce :)

Znamy już decyzje dotyczące Stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce na rok akademicki 2007/2008 !!!

Gratulujemy MFNowcom wyróżnionym tym prestiżowym stypendium... A jak co roku jest ich wielu!

Spośród 17 osób z naszej Uczelni, które zostały wyróżnione za swoją wybitną działalność, znalazło się aż pięć naszych koleżanek :)

Magdalena Cyburt
Justyna Gruszkoś
Elżbieta Hospod
Katarzyna Przydział
Aneta Walicka


Stypendium przyznawane jest studentom, którzy w minionym roku akademickim osiągnęli średnią ocen minimum 4,5 oraz odznaczyli się konkretnymi osiągnięciami naukowymi.

Za osiągnięcia naukowe oraz aktywność naukową uważa się przede wszystkim:

    * pracę w kole naukowym,
    * pracę naukową, udział w pracach naukowo-badawczych,
    * współpracę naukową z innymi ośrodkami akademickimi lub naukowymi, w tym z zagranicznymi,
    * publikacje, dzieła artystyczne,
    * opracowania lub referaty nieobjęte programem nauczania,
    * udział w konferencjach naukowych,
    * udział w konkursach i festiwalach,
    * nagrody, wyróżnienia, dyplomy otrzymane w olimpiadach,
    * studia według indywidualnego planu studiów i programu nauczania,
    * studia równoległe na drugim kierunku studiów,
    * praktyki, staże lub ukończone kursy nieobjęte programem nauczania,
    * certyfikaty potwierdzające znajomość języków obcych co najmniej na poziomie B2 w skali globalnej biegłości językowej

Sukces za sukcesem

Nasza wiceprezes - Aneta Walicka wygrała kolejny ogólnopolski konkurs zorganizowany przez serwis Kariera.com.pl, zajmując w nim zwycięskie I miejsce. Nagrodzona praca dotyczyła zagadnienia: "Marketing, PR, HR - razem czy osobno".

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Zachęcamy jednocześnie do zapoznania się z artykułem, gdyż jego tematyka jest z pewnością bliska naszym zainteresowaniom.

Czy współpraca pomiędzy marketingiem, PR, HR jest ważna?
http://kariera.com.pl/index.php?gm=4&wi=2067&st=1

ANETA WIE JAK SIĘ WYRÓŻNIAĆ! Pani Wiceprezes MFN laureatką ogólnopolskiego konkursu "Z książką w tle"

Aneta Walicka, wygrała konkurs „Z książka w tle” organizowany przez serwis Kariera.com.pl. Zwycięski tekst „Jak się wyróżniać” został uznany za jeden z najlepszych spośród wszystkich nadesłanych!

Aneta poruszyła tematykę praktyk studenckich i ich roli w kształtowaniu unikatowego wizerunku osoby poruszającej się po rynku pracy.

Więcej na stronie: http://www.wsiz.rzeszow.pl/

Gratulujemy!!!


MFN zdominował Podkarpacie!

W edycji Podkarpackiej konkursu Primus Intern ParesStudent Roku 2007 wzięło udział kilku MFNowców – i oczywiście zdominowaliśmy cały konkurs…

Zaszczytne miejsca  na podium:

II miejsce „nasza Pani” Vice-Prezes Aneta Walicka
III miejsce „nasza Pani” Prezes  Marta Karaś

Wyróżnieni w konkursie:

- Mariusz Andreasik
- Justyna Gruszkoś
- Maciej Masłowski


Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Wizerunek rzeszowskich urzędów - badania wizerunkowe

Jaki jest wizerunek rzeszowskich urzędów w oczach ich klientów - nad tą istotną kwestią zastanawiali się twórcy badań, których już III edycja odbyła się w Rzeszowie w niach 12-16 lutego br.

Zespół badaczy Zakładu Public Relations WSIiZ, a wśród nich - nasze dwie koleżanki: Dorota Staszewska i Paulina Surowiec - analizowali urzędy i urzędników z Rzeszowa.

Wyniki badań zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej, która odbyła się 6 marca br. w siedzibie WSIiZ.

Badania pokazały m.in., że zmniejszył się odsetek klientów, którzy załatwiają sprawy w urzędach za pomocą "prezentów" wręczanych urzędnikom.

Jest więc to niewątpliwie powód do zadowolenia.

Organizatorom badań gratulujemy suckesu i życzymy udanej, przyszłorocznej edycji!

Nasi w świecie...

Nie od dziś wiadomo, że jesteśmy grupą ambitnych studentów, którzy wciąż poszukują nowych wyzwań.
Jednym z nich są studia zagraniczne, w których udział umożliwia nam Uczelnia.

Tym przyjemniej jest nam powiadomić, że aż czterech MFN-owców zakwalifikowało się w tym roku akademickim na studia w europejskich uczelniach.

Nasi "zagraniczni korespondenci" dzielnie się uczą, zwiedzają i poznają nowe kraje, kultury oraz ludzi.

Serdecznie pozdrawiamy:

  • Mariusza Andreasika, przebywającego w słonecznej Hiszpanii (Uniwersytet Vic)
  • Łukasza Szczekalę i Maćka Pająka odkrywających uroki Anglii (Uniwersytet Huddersfield)
  • Elę Hspod, walczącą z mrozem w Finlandii (Uniwersytet Central Ostrobothnia, Ylivieska)

Zapraszamy na bloga naszych znajomych - Łukasza i Piotrka, którzy wspomagają MFN podczas Kongresu PR. Obecnie przebywają w Finlandii, dlatego pozdrawiamy ich ciepło!
http://ylivieska.blogspot.com

Życzymy ciekawych doświadczeń, niezapomnianych wrażeń i wyjątkowych przyjaźni!

PR w PRaktyce

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że nasza MFN-owa koleżanka, Magłorzata Chomań została właśnie stażystką w warszawskiej agencji Alert Media Communications.

Gosia będzie przez miesiąc wykorzystywać w praktyce wiedzę zdobytą podczas studiów i prac w MFN.

Już wkrótce relacja naszej MFN-ki.

Jesteśmy niezwykle dumni i życzymy wielu sukcesów!

www.alertmedia.pl

Wysyp Młodych Talentów

I znów MFN ma powód do radości!
Niedawno zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do konkursu o Nagrodę Prezydenta Miasta Rzeszowa. Te prestiżowe wyróżnienia przyznawane są wybitnym twórcom, artystom, naukowcom i działaczom społecznym zaangażowanym w rozwój Rzeszowa.
W konkursie startują również uczniowie i studenci, w kategorii Młode Talenty. Nasza uczelnia wysłała 5 wniosków studentów, z czego aż 3 należą do naszych koleżanek z MFN. O nagrodę ubiegać się będą Joanna Hady, Justyna Gruszkoś i Marta Karaś.
Życzymy powodzenia i trzymamy kciuki za wygraną, tym bardziej, że 2 lata temu nagrodę Młode Talenty zdobyła nasza była MFN-ka, Dominika Górska. Liczymy na powtórny sukces!

Zostajemy na Podkarpaciu!

Po raz kolejny MFN ma powód do dumy. Nasza koleżanka, Dorota Staszewska, zajęła drugie miejsce w konkursie Twoje Podkarpacie – żyj z pasją (pierwszej nagrody nie przyznano).
Konkurs, zorganizowany z inicjatywy WSIiZ i firmy Ideo, miał na celu opracowanie planu promocji Podkarpacia, jako miejsca gdzie warto mieszkać, uczyć się i pracować. Kampania promocyjna ma być w głównej mierze skierowana do młodych mieszkańców regionu, którzy coraz liczniej opuszczają Podkarpacie, przekonani, że nie mają tutaj szans na dobrą edukację i karierę zawodową.
Uczestnicy konkursu przygotowywali projekty kampanii promocyjnej, która ukazywałaby walory Podkarpacia i możliwości, jakie czekają tu na młodych, zdolnych i ambitnych.


Finał konkursu miał miejsce 26 stycznia w Klubie Studenckim WSIiZ. Po odczytaniu nazwisk zwycięzców i rozdaniu nagród, nastąpił uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników.

Serdecznie gratulujemy i ogromnie cieszymy się kolejnym sukcesem naszego Koła.
Chętnych do obejrzenia zdjęć z uroczystości zapraszamy do działu GALERIA. O sukcesie Dorotki pisały również media - zapraszamy więc do działu MEDIA O NAS.

 


Worek stypendiów!

Stypendystki z Arturem Andrusem
Stypendystki z Arturem...

23 stycznia 2007 r. w Klubie Studenckim WSIiZ odbyło się uroczyste wręczenie stypendiów najzdolniejszym studentom WSIiZ. Na uwagę zasługuje fakt, że na 18 prestiżowych stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego aż 7 odebrali byli i obecni członkowie naszego Koła.


Uroczystość uświetnił swoją obecnością dziennikarz i satyryk, Artur Andrus, zabawiając wszystkich uczestników swoim ciętym dowcipem. Po rozdaniu stypendiów przyszła chwila na mały poczęstunek i pamiątkowe zdjęcia.

Nagrodzonym gratulujemy, cieszymy się, jesteśmy dumni i oby tak dalej!


Tak nas widzą...MFN w oczach uczestników II Seminarium PR

Poniżej prezentujemy tylko kilka z wielu pozytywnych opinii na temat naszego Seminarium, jakie otrzymaliśmy od jego tegorocznych uczestników.

Drodzy Studenci!
Zachęcamy do dzielenia się z nami Waszymi opiniami, uwagami i komentarzami o MFN-ie i naszych akcjach. Dzięki Wam przygotujemy jeszcze wiele, jeszcze lepszych projektów.

Członkowie MFN

Bardzo dziękuję za zaproszenie ;) konferencja Public Relations to świetna inicjatywa, gdyż niewiele jest wydarzeń studenckich w tej tematyce. Mam nadzieję, że będzie kontynuowana i nie zabraknie w niej nigdy miejsca na referaty studentów.

Kamila Kruk
UMCS Lublin


Uważam, iż takie inicjatywy są potrzebne, integrują osoby z różnych uczelni, z różnych miast, szczególnie studentów zainteresowanych problematyką PR, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego i stawiają pierwsze kroki w tej rozwijającej się dziedzinie. Ponadto uczestnicy seminarium mają możliwość poznać znane osoby z tej branży oraz skorzystania z ich bogatego doświadczenia.

Konrad Klimek
UMSC Lublin


Miałam przyjemność pierwszy raz uczestniczyć w seminarium PR. Bardzo mi się podobało. Piszę prace magisterską nt. „PR w bankach” i zarówno debata jak i referaty przedstawione podczas seminarium pozwoliły mi poszerzyć wiedzę z zakresu PR. Dowiedziałam się wielu rzeczy dotyczących PR w bankach, które będę mogła wykorzystać w mojej pracy – przykłady podane przez p. Michała Macierzyńskiego były dla mnie inspirujące. Poznałam nowych ludzi, poszerzyłam moją wiedze o studiowaniu na innych uczelniach – wymieniliśmy się naszymi doświadczeniami w zdobywaniu pracy i praktyk. Jedzenie było pyszne. Bardzo dobra organizacja. Dziękuję.

Dagmara Kurnatowska
Politechnika Rzeszowska, wydział Zarządzania i Marketingu


II Ogólnopolskie Seminarium Public Relations

I znów nam się udało! II Seminarium PR, firmowane znakiem Marketingowego Forum Naukowego odniosło sukces!


Wiadomo, tym razem mieliśmy już za sobą doświadczenie w organizowaniu I Seminarium i nie cierpieliśmy tak bardzo z powodu stresu, jednak poziom adrenaliny był nadal bardzo wysoki. Mimo że wszystkie przygotowania były dopięte na ostatni guzik (sprzęt, materiały konferencyjne, plakaty, plakietki dla uczestników itp.) ciągle obawialiśmy się, że czegoś się zapomniało albo w kluczowym momencie będzie awaria prądu i z prezentacji nici. Na szczęście nic takiego się nie wydarzyło i w piątek 15 grudnia, po drobnych pracach końcowych jak rozwieszanie plakatów i układanie ciasteczek, rozpoczęła się rejestracja pierwszych gości.

Uczestników mieliśmy sporo i z różnych części Polski, m.in. studentów z PWSZ w Nowym Sączu, UMCS w Lublinie, AGH w Krakowie czy AE w Poznaniu – niektórzy przyjechali do nas po raz pierwszy, inni znali nas już z poprzedniego Seminarium.

Naszymi goścmi byli: Jarosław Teper z TEPER sp.z o.o, Andrzej Czarnecki z WSK PZL Rzeszów, Arkadiusz Michno (Ideo sp. z o.o.) i Mariusz Malinowski (MEBLE.pl). Gościem specjalnym Seminarium był Michał Macierzyński –  redaktor naczelny PR.news i analityk Bankier.pl.


Punktualnie o 10.30 nasza Prezes, Marta Karaś wraz z dr Dariuszem Tworzydło i Tomaszem Solińskim dokonała uroczystej inauguracji Seminarium, po której nastąpił wykład naszego gościa specjalnego na temat wizerunku banków na polskim rynku. Jak się okazuje wizerunek ten aż taki dobry nie jest: banki nadal są niedostępne dla większości mieszkańców wsi, niewiele osób (nawet tych z dostępem do Internetu) korzysta z kont internetowych, a spora liczba Polaków nadal woli trzymać pieniądze w skarpecie niż w banku. Oczywiście wszystko to ulega ciągłej poprawie i można mieć nadzieję, że w niedalekiej przyszłości prawie każdy polski obywatel będzie mógł korzystać z dobrodziejstw karty kredytowej ;)

Po wystąpieniu pana Macierzyńskiego i rundzie pytań, zarządzono małą przerwę ciasteczkowo-kawowo-herbacianą, po której przyszła kolej na debatę z udziałem zaproszonych podkarpackich menedżerów, moderowaną przez naszego opiekuna Dariusza Tworzydło. Uczestnicy wypowiadali się na temat umiejętności i kwalifikacji, jakie powinien posiadać młody człowiek pragnący zdobyć dobrą pracę. A zatem okazuje się, że skończenie studiów na dobrej uczelni z samymi piątkami w indeksie już nie wystarczy – trzeba znać języki obce, odbyć staże i praktyki, a najlepiej aktywnie działać w studenckich organizacjach naukowych (np.: takich jak MFN). To wszystko sprawia, że jesteśmy postrzegani jako osoby aktywne, pracowite i kreatywne. W naszym CV nie powinno być okresów bezczynności naukowo-zawodowej – nie ma nic gorszego niż białe plamy w życiorysie.


Po zakończeniu debaty uczestnicy udali się na zasłużony obiad (niektórzy sami stali się obiektem do pożarcia - przez nerwy towarzyszące kolejnej części Seminarium). Tematyka tegorocznych prezentacji była nie tylko ciekawa ale i bardzo zróżnicowana. Dzięki naszym byłym i obecnym kolegom z MFN, mieliśmy możliwość przyjrzeć się roli narzędzi Public Relations w kampanii samorządowej, dowiedzieliśmy się jak należy postępować w kontaktach interpersonalnych, aby nas pozytywnie zapamiętano i jak powinniśmy się zachować w czasie ważnych rozmów i negocjacji. Poznaliśmy także tajniki kształtowania marki. Nasi goście zaprezentowali tematy często bezpośrednio związane z działalnością uczelni lub organizacji, z którymi współpracują. Mieliśmy zatem okazję przyjrzeć się roli Public Relations w kształtowaniu wizerunku lubelskich Kozienalliów, poznańskich Inkubatorów Przedsiębiorczości, elektrociepłowni „KRAKÓW” S.A oraz Amatorskiej Ligi Koszykówki Wronba. Dowiedzieliśmy się też sporo na temat kompetencji menedżera i ich roli w kształtowaniu wizerunku firmy a także przeanalizowaliśmy błędy przedsiębiorstw i organizacji w kontaktach z mediami.


Po zakończeniu prezentacji uczestnicy udali się do Klubu Studenckiego WSIiZ na uroczysty bankiet, (niestety część naszych gości musiała nas opuścić wcześniej z powodu konieczności powrotu do rodzinnych miast). Wprawdzie z początku nie dopisywała muzyka, jednak po pewnym czasie wszyscy potulnie dotarliśmy tanecznym krokiem na parkiet. Tańczono wszystko – od kankana po bardzo poprawne politycznie „kaczuszki”. Zabawa była przednia, ale wszystko co dobre szybko się kończy, więc z wybiciem godziny pierwszej światła pogasły i trzeba się było zbierać do domów z uczuciem ogromnej satysfakcji, nowymi kontaktami, ale także zaproszeniami na sympozja i konferencje.


Kochani, znów nam się udało! Ale pamiętajmy, że należy stale podnosić poprzeczkę. W końcu na miano najlepszego studenckiego eventu o tematyce PR trzeba sobie zapracować w pocie czoła.

Zapraszamy do odwiedzenia działu GALERIA!
 


Podsumowanie II Seminarium na wesoło

II Ogólnopolskie Seminarium już za nami, pora więc na podsumowanie, podliczenie zysków i strat.


Seminarium trwało ponad 8 godzin
Wydrukowano i rozwieszono 30 seminaryjnych plakatów
Udział wzięło blisko 80 studentów
Wygłoszono 12 referatów
Najdłuższa prezentacja trwała 32 minuty
Najkrótsza prezentacja wyniosła 8,5 minuty
Skonsumowano ponad 16 kilogramów ciastek
W czasie bankietu zużyto około 15 butelek napojów wysokoprocentowych
54 razy dopraszano się DJ-a o zmianę muzyki
W szczytowym momencie doliczono się 22 osób tańczących na parkiecie
Stłuczono 3 szklanki
W czasie krojenia ananasa rozbito 1 talerz
Ktoś zostawił na stole 1 nierozpakowaną kanapkę

Chętnych do poszerzenia tej statystyki zapraszamy do kontaktu z nami :)

Organizatorzy


Świąteczna Paczka - Finał akcji!

Dzięki ofiarności i dobremu sercu Rzeszowian, udało się pomóc 46 rodzinom z naszego miasta!

Organizatorzy - MFN oraz Samorząd Studencki dziękują z całego serca każdemu, kto ofiarował choćby drobną paczuszkę.


Dla rodzin potrzebujących to wielki gest serca, dzięki któremu te Święta Bożego Narodzenia
bedą radosne.

W magazynie praca wre
W magazynie praca wre
Księga pamiątkowa
Księga pamiątkowa
Szcześliwa wolontariuszka, Paulina z Samorządu Studenckiego WSIiZ
Szcześliwa...

MFN kolejny raz wśród najlepszych!

Nasze Forum może pochwalić się kolejnym sukcesem :)

6 grudnia przyznano drugą turę stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia naukowe.

Wśród laureatów znalazły się Justyna Gruszkoś i Marta Karaś. Jest to ogromny sukces gdyż w drugiej turze studentom WSIiZ-u przyznano tylko 4 stypendia.

Dodatkowym powodem do dumy jest fakt, że na 18 stypendiów jakie otrzymali studenci naszej Uczelni  7 przypadło byłym i obecnym członkom MFN, w tym Edycie Faszczowej, byłej Pani Prezes MFN.

Stypendia otrzymały również: Irena Kaczor, Małgorzata Wydrzyńska oraz Joanna Hady i Aneta Walicka.

Serdecznie gratulujemy naszym stypendystkom i życzymy dalszych sukcesów!


Graduacja 2006 r. - kolejny sukces!

Kolejnym, niewątpliwym sukcesem uczestników MFN, jest zdobycie przez dwie nasze koleżanki tytułów Licencjata.


Justyna Gruszkoś oraz Marta Karaś (Prezes) obroniły na ocenę bardzo dobrą swoje prace dyplomowe z kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Wydziale Administracyjno-Informatycznym WSIiZ.
Uroczyste wręczenie dyplomów (Graduacja) odbyła się 21. listopada br. o godz. 11.00. w siedzibie Uczelni w Rzeszowie.

Justyna została jednocześnie uhonorowana tytułem Semper Primus, przyznawanym przez Uczelnię najlepszym studentom!


Naszym Paniom Licencjat serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów zawodowych!

Pani Prezes dumna ze swojego dyplomu
Pani Prezes dumna ze...
Justyna i Marta w towarzystwie Pana Dziekana B. Jaskuły
Justyna i Marta w...

MFN-owcy w gronie Najlepszych!

SUKCES NASZYCH KOLEŻANEK

Pragniemy podzielić się sukcesem naszych dwóch koleżanek z grona MFN - owców.

Joanna Hady i Aneta Walicka otrzymały prestiżowe stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia naukowe. 
Tym samym nagrodzony został ich upór w dążeniu do celu i realizowaniu pasji oraz wytężona praca pełna wyrzeczeń.
Uzyskanie stypendium to dla Asi i Anety ogromna satysfakcja i motywacja do dalszego rozwoju.

Stypendium przyznawane jest studentom, którzy w minionym roku akademickim osiągnęli średnią ocen minimum 4,5 oraz odznaczyli się konkretnymi osiągnięciami naukowymi.
Tak było właśnie w przypadku naszych koleżanek.
We wniosku dziewczyny opisały m.in. swoją działalność w kołach naukowych, udział w pracach badawczych, współpracę z innymi placówkami akademickimi, własne publikacje, udział w konferencjach.

Zachęcamy wszystkich do pójścia w ślady Asi i Anety, tym bardziej, że w roku akademickim 2006/2007 wysokość stypendium Ministra wynosi 1300 złotych miesięcznie!

Serdecznie gratulujemy sukcesu!


"Dzień Dziecka w Afryce" - "Przepustka do życia" 2005

Marketingowe Forum Naukowe włączyło się w ogólnopolską akcję studencką: "Dzień Dziecka w Afryce" organizowaną przez UNICEF Polska oraz SKN Zarządzania Projektami ze Szkoły Głównej Handlowej. Akcja zjednoczyła już ponad 40 organizacji studenckich z kilkunastu miast Polski.

Projekt ma na celu zebranie środków na zakup szczepionek przeciwko odrze dla dzieci w Afryce. Wspólny cel to ratowanie życia dzieci w Sierra Leone, jednym z najbiedniejszych krajów świata, gdzie co trzecie dziecko umiera przed piątym rokiem życia.

Akcja odbywać się będzie w całym kraju. Środki zostaną zgromadzone podczas tygodniowej zbiórki pieniędzy, przeprowadzonej w największych miastach Polski a całość zostanie przekazana właśnie organizacji UNICEF. Marketingowe Forum Naukowe koordynuje projektem w Rzeszowie.

We wszystkich zaangażowanych w projekt miastach, odbędzie się szereg imprez kulturalno-rozrywkowych organizowanych przez organizacje studenckie. Przewidziane są m.in.: koncerty, wystawy, pokazy filmowe, loterie oraz wiele innych atrakcji, które stanowić będą dobrą rozrywkę w połączeniu z udzielaniem pomocy innym.

Akcja kierowana jest do wszystkich tych, którzy pragną pomóc najuboższym i ratować życie dzieci z Sierra Leone.

I Seminarium Studenckie 2005

I Ogólnopolskie Seminarium Studenckie Public Relations zakończyło się dużym sukcesem!

W seminarium wzięło udział 100 studentów, w tym ponad 60 spoza naszej Uczelni. Gościliśmy studentów m.in. z:
AE w Poznaniu, UMCS w Lublinie, AGH w Krakowie, Uniwersytetu Śląskiego, PWSZ w Nowym Sączu, WSZiA w Zamościu, PWSZ w Tarnobrzegu, WSIE w Ropczycach oraz z rzeszowskich Uczelni.

W pierwszej części seminarium studenci mieli okazję wysłuchać wystąpień ekspertów w dziedzinie PR: Marka Wróbla (Prezes Zarządu Neuron Agencja PR w Warszawie) oraz Teresy Drupki (PR Manager - ICN Polfa Rzeszów S.A.).

Swoją obecnością na seminarium zaszczycili nas menedżerowie z wielu podkarpackich firm (IDEO Rzeszów, COMMIT Polska, Agencja Reklamy COREM & Studio Zakład, ICN Polfa Rzeszów S.A.), którzy wystąpili w roli ekspertów podczas debaty nt. "Kształtowanie wizerunku absolwenta na rynku pracy".

Drugą część seminarium stanowiły wystąpienia studentów. Wysłuchaliśmy 12 referatów, z czego 5 przygotowali studenci WSIiZ, członkowie MFN.

Jako Marketingowe Forum Naukowe zebraliśmy wiele miłych uwag dotyczących organizacji tej imprezy, a także dostaliśmy ciekawe  propozycje współpracy ze strony innych kół naukowych.

Na uwagę zasługuje też fakt, że duże wrażenie na studentach spoza WSIiZ zrobiła nasza Uczelnia.

Seminarium bez wątpienia osiągnęło założone cele, jakimi było poszerzenie wiedzy w dziedzinie PR oraz integracja środowiska akademickiego, czego dowodem są liczne pozytywne komentarze uczestników.

Edyta Faszczowa
Prezes Marketingowego Forum Naukowego



Ostatnie przygotowania do seminarium (czwartek 15.12.05)

Zespół organizacyjny zebrał się w Zakładzie Public Relations na ostatnie narady przed Seminarium
 

Jeszcze kilka dobrych rad Opiekunów Koła:
prof. WSIiZ dr. Dariusz Tworzydło i mgr. Tomasza Solińskiego
   

I jesteśmy gotowi do akcji!!!


DZIEŃ SEMINARIUM
16 grudnia

 

Wreszcie kilka minut po jedenastej nastąpiło uroczyste otwarcie I Ogólnopolskiego Seminarium Studenckiego, które poprowadził Prorektor ds. Nauki, prof. dr hab. Jerzy Chłopecki, opiekunowie naszego koła – dr Dariusz Tworzydło i mgr Tomasz Soliński oraz nasza szefowa – Edyta Faszczowa.

Prof. dr hab. Jerzy Chłopecki, Prorektor ds. Nauki




Prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło, opiekun MFN


Edyta Faszczowa prezes MFN


mgr Tomasz Soliński, opiekun MFN

Po „wielkim otwarciu” nastąpiły dwa wykłady otwarte zaproszonych na Seminarium gości specjalnych. Jako pierwszy wystąpił pan Marek Wróbel opowiadał zebranym, do czego tak naprawdę służy public relations m.in. na przykładzie chomika i szczura (PR tego ostatniego okazuje się być nienajlepszy) zaś pani Teresa Drupka z ICN Polfa przedstawiała nam blaski i cienie zawodu PR-owca – uczestnicy Seminarium zgodnie stwierdzili, że jedną z większych zalet tego zawodu jest brak czasu na wydawanie zarobionych przez siebie pieniędzy – rada dla oszczędnych – pracujcie w PR!

Marek Wróbel, Prezes Zarządu Neuron Agencja Public Relations z Warszawy,
„Do czego tak naprawdę służy Public Relations?”


Teresa Drupka, PR Manager, ICN Polfa Rzeszów S.A.
„Blaski i cienie zawodu pijarowca.”
  

Po wykładach nastąpiła debata na temat kształtowania wizerunku absolwenta na rynku pracy, w której udział wzięli m.in. Arkadiusz Michno – szef firmy IDEO oraz Grzegorz Wrona z Agencji Reklamy COREM & Studio Zakład. W czasie debaty najczęściej padały pytania o rzeczy dla studentów najważniejsze: czy trzeba mieć odbyte praktyki, jakie języki należy znać, czy ważne jest, z jakiej uczelni ma się dyplom, co napisać w swoim „Cefał”, czego kategorycznie nie pisać w swoim „Cefał”, oraz ile żądać za staż (tu wspomnę, że zwłaszcza ten ostatni temat doczekał się skrajnie różnych wypowiedzi – od zawyżania stawki do pracy za darmo).



 

Po aktywnej dyskusji nastąpiła długo oczekiwana przerwa obiadowa, na którą rączo udali się do Klubu Studenckiego wszyscy uczestnicy. Ci spoza uczelni zostali  zaprowadzeni przez członków MFN-u, żeby się nie pogubić i aby frekwencja na dalszej części Seminarium nie zmalała. W czasie obiadu zaczęły pękać pierwsze lody i wszyscy uczestnicy zaczęli się wzajemnie poznawać. „Zwykli” uczestnicy spokojnie spożywali swój posiłek, zaś prelegentów zjadały nerwy przed czekającymi ich wystąpieniami.

Po przerwie obiadowej była jeszcze krótka chwila na kawę lub herbatę a potem zaczęły się występy prelegentów. Jedni podchodzili do swoich referatów „na luzie”, inni trochę się denerwowali, ale wszystko przebiegało gładko i bez zakłóceń. Było też sporo zabawnych momentów, które budziły powszechną wesołość, jak choćby prezentacja Justyny Kulki z PWSZ w Nowym Sączu na temat komunikacji niewerbalnej. Chociaż nie odbyła się jedna z zaplanowanych wcześniej prezentacji, to i tak ledwo zmieściliśmy się w czasie – wiadomo, PR to temat rzeka.

Z referatami wystąpili: 

Biernacki Krzysztof, Politechnika Rzeszowska, Blog. Nowy oręż w rękach e-PR czy tylko chwilowa moda.

Kulka Justyna, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Wizerunek menedżera a komunikacja niewerbalna.

Warchoł Elżbieta, Wydrzyńska Małgorzata, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wizerunek banków komercyjnych.

Karwala Przemysław, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Wizerunek organizacji i sposoby jego kształtowania.

Kowalczyk Danuta, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Rola komunikacji w Public Relations na podstawie analizy przepływów informacji miedzy jednostką organizacyjna uczelni a studentem.

Szczekala Łukasz, Stolarz Krzysztof, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Kreowanie wizerunku eventu na przykładzie Kongresów Public Relations.

Redko Svitlana, Pieńczewska Katarzyna, Stasiak Anna, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Kreatywność sposobem na sukces.

Gruszkoś Justyna, Karaś Marta, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, PR w organizacjach non profit na przykładzie WOŚP.

Hady Joanna, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Edelman & BCA. Kryzys w branży.

Czajkowska Alicja, Ratajczyk Agnieszka, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Kreowanie wizerunku studenckiego koła naukowego PRyzmat na przykładzie turnieju siatkówki.

Tukan Wojciech, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Teaser campaign, relacje z mediami oraz zasada kontrastu jako narzędzie poprawy wizerunku instytucji demokracji w Polsce.





Seminarium zostało oficjalnie zakończone, część uczestników udała się w podróż powrotną do domu, pozostali czekali na rozpoczęcie bankietu w Klubie Akademickim. Wolny czas spędzili na wpisywaniu się do Księgi Pamiątkowej i zwiedzaniu uczelni. Wreszcie o 18:30 rozpoczęła się imprezka. Na początku było spokojnie i cicho, ale później zabawa rozkręciła się na całego. Wszyscy tańczyli, hulali i wznosili toasty. Zabawa zakończyła się dopiero po 23:00. Potem nastąpiły pożegnania, wymiany wizytówek, e-maili i zaproszenia na podobne spotkania na innych uczelniach.



Seminarium spotkało się z bardzo dużym uznaniem ze strony uczestników, którzy już zapowiedzieli swój udział w kolejnej edycji. W związku z tak dużym zainteresowaniem studentów tematyką Public Relations i powodzeniem I seminarium, mamy nadzieję, że ta impreza stanie się wydarzeniem cyklicznym.